De meest verkochte colognes uit de jaren 80 en 90
Een van de meest opvallende trends in de mode-, techniek- of ontwerpbranche is de retro of vintage stijl. Het is geen verrassing dat de liefde voor die jaren weer terug is, net zoals dat gebeurde bij de jaren 60.
Nostalgie is een belangrijke trigger voor het ophalen van emoties en herinneringen, daarom vertellen we je vandaag over de populairste colognes van de jaren 80 en 90. Herbeleef deze fantastische jaren!
De beste colognes van de jaren 80 en 90 voor dames
Een van de meest populaire en grootste markten voor parfum is ongetwijfeld die van de damesgeuren, mede doordat vrouwen parfum beschouwen als een essentieel item dat hoort bij welk type outfit dan ook. Daarom beginnen we met het inblazen van nieuw leven van de vrouwelijke geuren uit de jaren 80 en 90.
Paris van Yves Saint Laurent (DIVAIN-084)
YSL is een van de belangrijkste en bekendste modemerken ter wereld, en daarom was er geen twijfel over mogelijk of we hun beroemde parfum Paris in deze lijst zouden plaatsen. Vrouwelijk en romantisch, zoals de stad van de liefde. De geur van deze eau de toilette doet ons denken aan prachtige bloemen zoals rozen en viooltjes.
Trésor van Lancôme (DIVAIN-082)
Penelope Cruz, Kate Winslet en Juliette Binoche waren het gezicht van deze beroemde geur, gemaakt door het luxe Franse cosmetica- en parfumhuis. Trésor van Lancôme vond een perfecte balans tussen een sobere en elegante geur met sensuele tonen die de meest vrouwelijke en gedurfde kant van vrouwen opriep.
Acqua di Parma van Acqua di Parma - Unisex (DIVAIN-276)
Hoewel deze eau de cologne al aan het begin van de 20e eeuw is gecreëerd, zorgt de complexiteit van de geur met daarin weelderige, elegante en exotische tonen ervoor dat het een populair aroma is en blijft. Bovendien heeft Acqua di Parma de steun van Carlo Magnani, een zeer belangrijke Italiaanse baron uit de vorige eeuw.
De meest bekende colognes uit de jaren 80 en 90 voor heren
Gebruikt voor speciale gelegenheden of als aftershave, drukten herengeuren ook hun stempel op de jaren 80 en 90 en werden ze een icoon van mannelijkheid en schoonheid, evenals sensualiteit. We zijn ervan overtuigd dat de volgende merken veel herinneringen zullen oproepen.
Hugo van Hugo Boss (DIVAIN-020)
Een van de merken die elke man wel kent en die hij zonder twijfel zou moeten gebruiken. Hugo van Hugo Boss staat bekend als het meesterwerk van het merk en markeerde het tijdperk van de jaren 90. Hugo werd beschouwd als een symbool van de aantrekkelijke, gespierde en mannelijke man.
Le Mâle
Zoals de naam al aangeeft, bracht dit mannelijke parfum een ode aan de sterke en mannelijke man. De maker van deze geur, die verschillende geuren uit de routine van een man samenbracht, zoals essences van kapperszaken, citrus en hout.
Eau d’Hermès van Hermès
We sluiten deze lijst nog af met een zeer tijdloze geur. Het is Eau d'Hermès, een geur gemaakt vanuit het franse huis Hermès in 1951 door Edmond Roudnitska. Een traditionele cologne geur maar door zijn luxe en verfijning is het een icoon van de avant-garde en kosmopolitische man geworden.- Labels: Parfumerie