De meest verkochte colognes uit de jaren 80 en 90

Een van de meest opvallende trends in de mode-, techniek- of ontwerpbranche is de retro of vintage stijl. Het is geen verrassing dat de liefde voor die jaren weer terug is, net zoals dat gebeurde bij de jaren 60.

Nostalgie is een belangrijke trigger voor het ophalen van emoties en herinneringen, daarom vertellen we je vandaag over de populairste colognes van de jaren 80 en 90. Herbeleef deze fantastische jaren!

De beste colognes van de jaren 80 en 90 voor dames

Een van de meest populaire en grootste markten voor parfum is ongetwijfeld die van de damesgeuren, mede doordat vrouwen parfum beschouwen als een essentieel item dat hoort bij welk type outfit dan ook. Daarom beginnen we met het inblazen van nieuw leven van de vrouwelijke geuren uit de jaren 80 en 90.

DIVAIN-084

Is een van de belangrijkste en bekendste modemerken ter wereld, en daarom was er geen twijfel over mogelijk of we hun beroemde parfum Paris in deze lijst zouden plaatsen. Vrouwelijk en romantisch, zoals de stad van de liefde. De geur van deze eau de toilette doet ons denken aan prachtige bloemen zoals rozen en viooltjes.

DIVAIN-082

Penelope Cruz, Kate Winslet en Juliette Binoche waren het gezicht van deze beroemde geur, gemaakt door het luxe Franse cosmetica- en parfumhuis. Vond een perfecte balans tussen een sobere en elegante geur met sensuele tonen die de meest vrouwelijke en gedurfde kant van vrouwen opriep.

DIVAIN-276

Hoewel deze eau de cologne al aan het begin van de 20e eeuw is gecreëerd, zorgt de complexiteit van de geur met daarin weelderige, elegante en exotische tonen ervoor dat het een populair aroma is en blijft.

De meest bekende colognes uit de jaren 80 en 90 voor heren

Gebruikt voor speciale gelegenheden of als aftershave, drukten herengeuren ook hun stempel op de jaren 80 en 90 en werden ze een icoon van mannelijkheid en schoonheid, evenals sensualiteit. We zijn ervan overtuigd dat de volgende merken veel herinneringen zullen oproepen.

DIVAIN-020

Een van de merken die elke man wel kent en die hij zonder twijfel zou moeten gebruiken. Staat bekend als het meesterwerk van het merk en markeerde het tijdperk van de jaren 90. Hugo werd beschouwd als een symbool van de aantrekkelijke, gespierde en mannelijke man.


DIVAIN-028

Zoals de naam al aangeeft, bracht dit mannelijke parfum een ​​ode aan de sterke en mannelijke man. De maker van deze geur, die verschillende geuren uit de routine van een man samenbracht, zoals essences van kapperszaken, citrus en hout.

Terug naar blog