De 5 beste parfum reclames op TV
Door de geschiedenis heen hebben parfummerken televisiecommercials gemaakt die een revolutie in de industrie teweegbrachten door te prikkelen en te inspireren. De meeste van deze spots hebben gekozen voor het storytelling format, gebaseerd op het vertellen van een verhaal dat het publiek tot het einde bezig houdt. Bovendien hebben velen van hen een positieve waardering gekregen voor hun vermogen om stereotypen te veranderen en vooroordelen te bestrijden.
Het succes van deze creaties heeft ertoe geleid dat veel mensen voor een bepaalde geur kiezen nog voor ze eraan kunnen ruiken. Hieronder hebben we een lijst samengesteld van de beste parfumcommercials die de geschiedenis van de televisie zijn ingegaan - je zult ze allemaal nog eens willen bekijken!
1. CK One van Calvin Klein
De reclame voor Calvin Klein's CK One is even revolutionair als de cologne zelf. In slechts 30 seconden kunnen we begrijpen waarom het een parfum voor iedereen is. De advertentie toont een oudere vrouw, kussende paartjes, groepen dansers en een jonge Kate Moss, die allemaal één ding gemeen hebben: het uniseks parfum.
2. J'Adore Absolu van Christian Dior
Een andere van de meest herkenbare eau de cologne reclames is die van J'adore Absolu van Dior, geregisseerd door de visionaire Romain Gavras en met Charlize Theron in de hoofdrol. In de spot zien we een groep sterke meiden verenigd als één. De elegantie en het raffinement van het Dior-parfum komen tot uiting in de gouden kleur die de sfeer domineert.
3. The One
In deze korte film genaamd "Street of Dreams" en geregisseerd door de beroemde regisseur Martin Scorsese zien we een glamoureuze Scarlett Johansson in gesprek met de aantrekkelijke Matthew McConaughey, met wie ze een romantische relatie heeft. Deze advertentie, gebruikt om The One voor mannen en vrouwen te promoten, is in zwart-wit en vrij eenvoudig. Maar het houdt je vanaf de eerste seconde aan het scherm gekluisterd.
4. Yes van Giorgio Armani
Cate Blanchett trotseert leeftijd in Armani's Yes parfum reclame. Ze ziet er prachtig uit als ze zelfverzekerd in de camera kijkt met weinig make-up. De advertentie toont een echte blik van een drukbezette vrouw die de onweerstaanbare combinatie van gratie, kracht en vrije geest in stand houdt.
5. Agua Fresca de Rosas Blancas van Adolfo Dominguez
Adolfo Domínguez, een cologne-merk dat al meer dan 40 jaar actief is op de parfummarkt, lanceert in 2013 Agua Fresca de Rosas Blancas, zijn iconische parfum. Eugenia Silva is verantwoordelijk voor het tot leven brengen van de vrije, delicate en frisse geest van het parfum in de reclamespot.- Labels: Parfumerie